23 Mayıs 2008 Cuma

fatma senin topkapı gezintin için uzun güzel bir yorum yazdım ama sanırım blok benim görüşlerime katılmadığını için yayınlamadı. bari buradan yazayım: "orası var ya, üüf, yine git." yani yazının özü buydu. bir de ayşe hanımın getirdiği yoruma katılıp ortaya bir şey atmak istiyorum. bana ilham kaynağı veren ve bu işe vesile olan ikiz annesini öperim, hadi bakalım bismillah:
Peygamber efendimiz :" saflarınızı düzeltiniz (aksi halde) Allah'ü teala suretlerinizi değiştirir, " buyurmuştur. Müslim'in diğer rivayetinde Resulullah sav efendimiz ok düzeltir gibi saflarımızı düzeltirdi. hatta bizi alıştırıncaya kadar buna devam eti.... efendimiz safların arasına girer, bir taraftan diğer tarafa kadar dolaşır omuzlarımza ve göhüslerimize elini dokundurarak ileri geri çıkanları düzeltir ve :" safda ileri geri durup itilaf etmeyiniz, yoksa kalpleriniz de başka başka olur" ve "Şüphesiz ki Allah ilk saflarda namaz kılanlara rahmet meleklerde dua eder." buyurursu.
"zira safların intizamı namazın dürüstlüğündendir" ,"saflarınızı düzeltiniz ve sıklaştırınız. ben sizi arkamdan da görürüm"
bunun dışında saflar açık olduğunda şeytanın siyah koyun gibi araya sokulduğunu söyleyen hadisler var. buyrun. ne demektir bunlar biraz konuşalım mı? (riyazüs salihini açtım burası denk geldi)

1 yorum:

vedide yalınayak dedi ki...

çok güzel. siyah koyun gibi tabiri ne hoş. koyunların birbiri arasında ufacık bir aralık bulduklarında oraya sokuluşları canlandı gözümün önünde. aman yarabbim. namazın dürüstlüğü, kalpleriniz de başka başka olur.. gördüğün gibi tekrardan başka bir şey yapamıyorum. ben bunun üzerine bir şey diyemeyeceğim galiba. şunu dyebileceğim son günlerde sık sık içimden bazen de dışımdan dediğim gibi: müslüman olmak ne güzel.