2 Haziran 2008 Pazartesi

ferit feryad



farid farjad. yani; ferit feryad. 1938 yılında doğmuş. tahran'da. gidip elini öpmek istiyorum.

an roozha (ters lale) ismini taşıyan 4 albümü var. yani an roozha 1, an roozha 2 diye gidiyor isimleri. bir de golha orkestrasıyla beraber bir albümü daha var. bendeyse 19 eseri mevcut. ayşe, bunları senin muhakkak dinlemen gerek. evinden hiç çıkmadan uzun yolculuklara çıkman için.

hakkında hemen herkes hüznü konuşuyor.evet çok hüzünlü gelebilir insana. ama bana mutluluk da veriyor. seninle, büyümeye çalışan iki küçük kızken nasıl da birbirimize kenetlenişimizi, hayatımızın zenginliğini bilmeden ama hissederek o zamanlarda ektiğimizi, kendinden başkasını kendinden önce düşünme büyüklüğüne daha o zamanlarda nasıl da eriştiğimizi.. kısacası en başta seni hatırlatıyor, yaptıklarımızı ettiklerimizi.

sonra, hiç bilmediğimiz şehirlere gidiyoruz. hem doğuda hem batıda. hem kalabalık hem sakin olanlarına. dünya üstünde ama dünyada değilmiş gibi duran şehirlere gitmiyormuş gibi yapıp aslında gidiyoruz. bunu yapıyoruz.

ayrıca: bir insana ismi bu kadar mı yakışır? erkeğin feryadı..

5 yorum:

ayse dedi ki...

http://rapidshare.com/files/30391571/farid.farjad.anroozha.1-2-3-4.eSh.part1.rar
http://rapidshare.com/files/30390670/farid.farjad.anroozha.1-2-3-4.eSh.part2.rar

gazoz kapağı dedi ki...

bana ferit'in feryadından bahseden ilk kişi Ali abiydi. odasına gelen herkese kir içindeki çaydanlığı gösterip "çay alın" diyor ardından da" size acayip bir şey dinletceğim" diyerek bize bu feryadı dinletiyordu. sonra öğrencilerim bana onun müziklerini gönderdiler. ama ben o kadar sevemedim kendisini. doğunun doğu batının batı müziği yapmasına alışkınım herhalde. bu melez tarzla pek de iyi geçinemedim. ama fatmacım senin onun çok sevdiğini biliyorum. komşuluk zamanlarımızdan. bir onu, bir de "fikrimin ince gülü" sıkça geliyor aklıma.

gazoz kapağı dedi ki...

tam on dakikadır dinliyorum bu feryadı. nedense artık seviyorum. vazgeçtim. galiba burada "Fatmayla, ayşenin büyüme" zamanlarını düşünmek etkili oldu. ikinizi sigaralarınızla bu şarkının içinde gömülü buldum. bir de, saf acı var sanırım. görkem yok bu müzikte. ben kendisiylşe ilk karşılaştığım zaman saf acıdan ziyade yüksek sesli isyana, çektiği acıyı sanatla gösterişli hale getirmeye daha yatkındım. o yüzden doğu müziğine hiç dinlemiyordum sanırım. biraz sızlanma gibi geliyordu. evet insan değişiyor. kulaklar değişiyor, vay be

ayse dedi ki...

şimdi ben de şunu söylemek istiyorum, çok pis koydu.

o filmin hala montajı yapılıyor ikimizin zihninde. galiba ölene kadar kurgulanacak, fona böyle ağır müzikler oturacak. olur olmaz yerlerde önümüzde açılacak beyaz perde. fatma ile ayşe başrollerde!

gazoz kapağı dedi ki...

bu sayfanın figuranı olmak bana koymuyor. ne de olsa baş yapıt