25 Eylül 2010 Cumartesi

bizde numara yok

şehre yeni gelen bir tatar kadın var. tanışmak için bize uğradı ramazanın son haftası. hem de giden arkadaşlardan kalan bazı eşyaları teslim almak için. teşekkür etti. ben de ona dedim ki asıl ben teşekkür ederim. çok sevgili bir tatar arkadaşım var. onu çok özlüyorum. sizi görünce biraz teselli oldu dedim. sizin yemekleriniz de çok güzel olur dedim. ben pek iyi bir ahçı sayılmam ama yerleşince bir gün sizi yemeğe çağırmak isterim dedi. biraz zorla davet ettirir gibi olduğunu o anda farkettim. ama olsundu. işte o davetin günü bugün. leyla hanım'ı evinde ziyaret edip tatar yemeklerinden yiyeceğim. eli boş gitmesem ne götürsem diye düşünüyorum. borcam olabilir. adettendir yeni ev kurana. kazan üniversitesinde felsefe hocasıymış. safiye teyzeye benziyor. sarışın.

4 yorum:

vedide yalınayak dedi ki...

safiye teyze de istanbul'da annelik yapıyor olmasaydı kazan üniversitesinde felsefe okutabilirdi. tiple meslek uyum içinde. başarılı bir hanımefendi olsa gerek.

ama yine tipten yola çıkarak fena yemek yapmadığını varsayıyorum. tipine bakılırsa hediye olarak çiçek de fena fikir sayılmazdı.

benim annem kazanlarla çiçek yetiştirir, kazan kaynatır, felsefe anlatır.

ben sana benzeyen birini hiç bulamıyorum.

gazoz kapağı dedi ki...

ayşe ya, bu gavur memleketinde ankarada olduğundan daha fazla misafirlik olayı var zannediyorum. ankara ise insanı anakara yalnızlığına gömüyor. bu arada ikinizin muhabbeti beni çok keyiflendiriyor. beter olun da ben de burada daha çok muhabbet sözcükleri okuyayım. oh be, var mı sevenleri izlemek kadar güzeli...

jora silverstone dedi ki...

leyla hanıma havlu aldım. iyi oldu yokmuş havlusu. o da bize işbışmak adında üçgen içi kıymalı ve patatesli harika bir tatar böreği ikram etti. bir de napoleon diye bir fransız tatlısı yapmış ki 32 senelik ömrümde yediğim en enfes tatlıydı. iyi bir ahçı olmayan tatar da bu kadar oluyormuş demek ki :)
gazoz, muhabbetimize "beter olun" yaklaşımın için sana helal olsun diyorum. müstehak. zaten gidişat o yönde. sen içini ferah tut :P

vedide yalınayak dedi ki...

ben hiç yemedim o yemekten. bi de havlu hediyesini çok seviyorum.

kaç gündür ben de gülümsüyorum bu sevimli duaya. beter olalım, bitter olalım, olalım yeter ki. de yeter.