10 Şubat 2012 Cuma

kız isimleri...

kızıma hamileyken evin beyi ne isim düşündüğümü sordu ( niyeyse tüm isimleri eninde sonunda o veriyor)Ihlamur demiştim. Adı ıhlamur olan bir kızın saadeti hiç bitmezmiş gibi geldi. sadece kendi saadeti mi, eşinin çocuklarının selam verdiklerinin... Ankarada katıldığım bir konferansta da Berrak isminde bir kızla tanışmıştım. Adının yüzünden peşine düştüm. insanı on ikiden vuran bir kız çıktı. tam isabet. Bana Berrak isminin kendisine, dinen güvendikleri bir büyüğün koyduğunu söylemişti. Rabbimin gizli esmalarından biriymiş. Adımın Berrak olmasını çok istemiştim o an. Aslında Ayşe ismine fena yanığımdır. Lakin Berrak'ın hayalime çizdiği "hal"i görseniz siz de Berrak olmak isterdiniz. Kamuran ismini de severim. abim evleneceği kızı bizimle tanıştırdığında yengeciğim bu isimle benden tam puan almıştı. Kamuran Zeynep'tir adı. Romanın içinden düşmüş gibi. çocuk hikayeleri yazıyorum bu aralar. bu nedenle bol bol isim kullanıyorum. sevdiğim isimleri, sesleri dolduruyorum sayfalara... Kısacık derinliği olmayan karton hikayeler çoğu. dört yedi yaş arası çocuklara iç konuşmalar, gel gitler yazılamayacağından hepsi sığ. fakat isimler renkli. Erkek isimlerinde çok güzel Mustafa, İsmail, İhsan, Ahmet, Latif, yusuf... o

Hiç yorum yok: