13 Ağustos 2008 Çarşamba

doktor kim

doctor who (doktor kim) dünya gezegenini muhatap olduğu tehlikelere karşı koruyan süper bir fantastik karakterdir. telefon kulübesi görünümündeki laboratuvarı ve uzay gemisiyle zaman ve mekanda seyahat eder. son derece karizmatik filan olmak yerine -sair süper kahramanın aksine- epey gülünç bir adam oluşuyla gönüllerde yer etmiştir.
bbc tarafından 1960'lardan başlayıp 80'lerin sonuna kadar dizisi çekilmiş. benim çocukluğumun ilkokul yıllarına denk gelen dönemde trt televizyonunda bazı bölümleri yayınlanmıştı. dizi daha sonra seri kitap halinde de yayınlanmış, türkçeye remzi kitabevi tarafından çevirtilip tanesi 10 liradan 1975 yılında piyasaya sürülmüş, babam tarafından satın alınıp evimizin kitaplığındaki yerini -elbette okunduktan sonra- almıştı. istanbul'a bu gidişimizde gözüme kapakları iyice yıpranmış ve sayfaları sararmış vaziyette olan doktor kim serisinin üç kitabı ilişti (doktor kim ve dalek baskını, doktor kim ve otonlar, doktor kim ve korkunç kar adamları). gözün iliştiğini gönül istedi, dil söyledi, baba razı edildi ve kitaplar valize alındı efendim. eve dönünce ekşi sözlüğü bir yoklayayım doktor who cephesinde neler oluyor acaba dedim. meğer bbc 2005'te diziyi yeniden çekmeye başlamış. dört sezonu devirmişler. tabi hemen rapidshare search'ü marifetiyle indirdim üzerinize afiyet. ilk bölümü az önce zevkle seyrettim. plastik vitrin mankenleri canlanıyordu. ikinci de inmek üzere. aha şimdi indi. trink. buradan bütün tv yapımcılarına sesleniyorum. fantastik diziler yapsınlar, ben izlerim. aradaki reklamları bile seyrederim gerekirse. söz.

Hiç yorum yok: